AKTUALITY

Novinky pro rok 2018

15.12.2017

Na příští rok připravujeme řadu změn. Vyměníme rozvozová auta za chlazená, posílíme zákaznické centrum, vylepšíme přípravu jídel a budou nové výhody pro věrné zákazníky. Jedna změna je bohužel i nepříjemná – od 1. 1. 2018 musíme mírně zvýšit ceny.
číst dále »

Objednávka dárkového poukazu

29.11.2017

Hledáte inspiraci na vánoční dárek? Nabízíme poukazy na zdravé a chutné jídlo.
číst dále »

Nutriční poradna v Ostravě

28.10.2017

Na vaši návštěvu se těší nutriční poradkyně Bc. Daniela Krčová. Připraví jídelníček na míru, poradí jak nakupovat potraviny a jaký si vybrat sport.
číst dále »

další aktuality »

Právě se nacházíte: Úvodní strana / Aktuality

Stravování pro sportovce  

Stravování pro sportovce Určitě víte, jak je správné složení jídelníčku důležité pro váš trénink. Někdy až 80 % úspěchu tvoří strava. Každá sportovní aktivita vyžaduje jiný poměr výživových hodnot. Sestavili jsme 2 programy, které vám pomohou k dosažení cíle.

Jak si správně vybrat mezi programy?

Záleží na typu tréninku. Pomůžeme základním rozdělení s uvedením některých druhů cvičení.

   

  • Má podíl sacharidů 40-60 % a doporučujeme ho pro aerobní trénink.
  • Aerobní cvičení je aktivita, kdy práce svalů a procesy v nich probíhají za přísunu kyslíku; provádí se ve střední intenzitě po delší čas, během zátěže je kyslík využíván k přeměně tuků.

 
  • Navržený speciálně pro ty, kteří upřednostňují silový trénink (zaměřený na růst svalové hmoty a dosažení maximální síly). Základním rysem je vysoká intenzita v krátkém čase tak, aby se využila omezená zásoba glykogenu ve svalech.
  • Podíl základních hodnot je 30-35 % bílkovin, 30 % tuků a 40 % sacharidů.
  • Použité suroviny zajistí potřebnou energii a dostatek bílkovin na následnou regeneraci a nárůst svalové hmoty.

Vhodné pro: běh, cyklistiku,plavání, skupinové cvičení (Jumping, Spinning, Aerobic, Piloxing, Deep Work), aj.  Vhodné pro: kulturistiku, bodybuilding, vzpírání, silový trojbo a některá skupinová cvičení (TRX, PUMP FX)

  Objednat  

Jídelníček

  • Při přípravě jídel používáme šetrné technologické postupy, aby si jídlo zachovalo nutriční hodnoty.
  • Nenahlížejte na stravu jen jako na zdroj energie, ale také jako na zdroj vitamínů ,minerálů a látek potřebných pro regenaraci našich těl.
  • Velkou pozornost věnujeme pestrosti jídelníčku. Dbáme na to, aby se jídla neomrzela a proto se snažíme stále přidávat nové recepty; koukněte na náš jídelníček a přesvědčte se.

Připravujeme i fitness deserty, které překvapí! A to bez přidání rafinovaného cukru. Pro přípravu využíváme nízkotučné mléčné výrobky, ovoce, ořechy, špaldové nebo ovesné vločky.

A co suroviny

Vše v nejvyšší kvalitě a souladu s  nejnovějších poznatky ve fitness a zdravém stravování.

Kvalitní bílkoviny musí být nedílnou součástí jídelníčku každý den. Jejich úkolem je podílet se na mnoha funkcích, jako je například  stavba a regenerace svalové tkáně. Naše tělo si je nedokáže samo vyrobit a tak je přijímáme ve stravě. Při nedostatku začínáme odbourávat vlastní zásoby ze svalů a vnitřních orgánů. To vede ke zpomalení až zastavení růstu a oslabení imunity. 

Nezapomínejte tedy na dostatečný denní přísun bílkovin. Ten závisí na věku, pohlaví, pohybové aktivitě a zdravotním stavu. My používáme jako kvalitní zdroj libové maso, nízkotučné mléčné výrobky, luštěniny a vejce. 

Sacharidy jsou zdroj energie, který si tělo ukládá ve formě glykogenu v játrech a svalech. Tam se následně štěpí na glukózu a je použit jako zdroj energie pro tělesné funkce. Při cvičení si začneme glukózu vyrábět z vlastí zásoby tuků, což chceme a při hladovění z našich svalů, což už nechceme. Při nadbytku se ukládá v podobě tukových zásob. Nám jde převážně o komplexní sacharidy, které by měly denně pokrývat 40-60 % denního příjmu. Vyhýbáme se a minimalizujeme použití jednoduchých sacharidů jako je rafinovaný cukr. V programu FIT + sladíme stévií a medem.

Nedílnou součástí jídelníčku musí být i vláknina pro svoji nepostradatelnou funkci pro střeva a také tím, že na sebe váže vodu a některé látky z potravy (například cholesterol).

Zdroj sacharidů ve sportovních programech jsou celozrnné těstoviny, celozrnné pečivo a výrobky z celozrnné mouky jako knackebrot, žitné tyčky a křehké plátky. Dále brambory a rýže.

Také tuky jsou nedílnou součástí stravy pro správné fungování našeho těla. Zajišťují tepelnou a mechanickou ochranu organizmu a pomáhají vstřebávání  některých vitamínů. Musí být však v přiměřeném množství a poměru. Původem jsou živočišné a nebo rostlinné. Dále je rozdělujeme na nasycené, nenasycené a trans mastné kyseliny. Pozitivní vliv mají právě nenasycené.

V menu Zdravého stravování používáme kvalitní rostlinné tuky, semínka a ořechy. Nezapomněli jsme ani na ryby – důležitý zdroj omega-3 mastných kyselin.

Ilustrační obrázek 

"Gym shoes macro" by m01229 (Flickr, CC-BY-2.0)


« zpět na seznam aktualit

Objednejte si online

OBJEDNAT

Ukázka jídel

Zasílání novinek

Chcete být infomováni akcích a novinkách?
Vepište zde svou e-mailovou adresu.

Oblasti rozvozu jídla:

  • Beroun
  • Brno
  • Bruntál
  • Břeclav
  • Čáslav
  • Česká Třebová
  • České Budějovice
  • Domažlice
  • Frýdek Místek
  • Hodonín
  • Hradec Králové
  • Cheb
  • Jindřichův Hradec
  • Jihlava
  • Karlovy Vary
  • Karviná
  • Klatovy
  • Kolín
  • Kuřim
  • Kutná Hora
  • Kroměřiž
  • Kyjov
  • Liberec
  • Litomyšl
  • Luhačovice
  • Mariánské Lázně
  • Mladá Boleslav
  • Moravská Třebová
  • Napajedla
  • Náchod
  • Nové Město nad Metují
  • Olomouc
  • Otrokovice
  • Ostrava
  • Ostrov
  • Opava
  • Pardubice
  • Plzeň
  • Polička
  • Praha
  • Prostějov
  • Přerov
  • Rakovník
  • Rohatec
  • Rožnov pod Radhoštěm
  • Rychnov nad Kněžnou
  • Rýmařov
  • Sokolov
  • Strážnice
  • Svitavy
  • Šumperk
  • Tábor
  • Tachov
  • Toužim
  • Třebíč
  • Turnov
  • Uherské Hradiště
  • Uherský Brod
  • Valašské Meziříčí
  • Velká nad Veličkou 
  • Velké Meziříčí
  • Veselí nad Moravou
  • Vsetín
  • Zábřeh
  • Zlín

©2013 Zdravé Stravování • Všechna práva vyhrazena • Všeobecné obchodní podmínkyŘešení sporů

Vytvořeno studiem Up-net Multimedia