Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

5 důvodů, proč vyzkoušet krabičkovou dietu

07. 02. 2022

Krabičkové diety si v posledních letech získaly na popularitě mezi různými skupinami lidí. Jelikož se nejedná o jednostranně zacílenou a drastickou dietu s vidinou co nejrychleji zhubnout, může být přizpůsobena na míru úplně každému. Při správném zvolení energetických hodnot je možné tento typ stravování využívat dlouhodobě. Díky ní se naučíte zdravým stravovacím návykům prostřednictvím běžných potravin a dosáhnete optimální cestou vytknutého cíle, ať je jakýkoliv. Krabičky vám pomohou udržitelně zhubnout, pomocí nich můžete vybudovat svalovou hmotu nebo i „jen“ jíst zdravě a pestře.

Zjistit více

 

Krabičkové diety si v posledních letech získaly na popularitě mezi různými skupinami lidí. Jelikož se nejedná o jednostranně zacílenou a drastickou dietu s vidinou co nejrychleji zhubnout, může být přizpůsobena na míru úplně každému. Při správném zvolení energetických hodnot je možné tento typ stravování využívat dlouhodobě. Díky ní se naučíte zdravým stravovacím návykům prostřednictvím běžných potravin a dosáhnete optimální cestou vytknutého cíle, ať je jakýkoliv. Krabičky vám pomohou udržitelně zhubnout, pomocí nich můžete vybudovat svalovou hmotu nebo i „jen“ jíst zdravě a pestře.

1. Porce obsahuje vše potřebné

Jednou z největších výhod krabičkové diety je to, že nemusíme zdlouhavě řešit složení jídla. Jaký poměr sacharidů, bílkovin a tuků má daná porce mít a následně si jídlo připravovat, vážit, vařit a dodržet vše tak, abychom dostáli vytyčeným cílům.

Každý si může zvolit typ krabičkové diety podle svých stravovacích návyků, zdravotních omezení, preferencí a s energetickou hodnotou optimální právě pro sebe. U krabičkové diety Zdravého stravování je menu sestaveno nutričními specialisty, kteří mohou po konzultaci doporučit, jaký typ jídelníčku a energetická hodnota bude nejvhodnější pro muže, ženy, vegany, kojící maminky, seniory atd. Tento typ diety je ideálním odrazovým můstkem pro změnu v jídelníčku, přechod na zdravý způsob stravování může pomoci se zdravým hubnutím nebo jen vytíženým lidem pomůže odbourat starosti okolo vaření. Zatavené krabičky s čerstvě připraveným jídlem jsou dodávány každý den až domů, či do práce a jediným úkolem je sníst je v daný čas. Oceníte i variabilnost počtu chodů,” vysvětluje nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování.

2. Skutečné jídlo a nové chutě

Velkou výhodu představuje skutečnost, že jídlo v krabičkách není sestaveno z náhražek potravin, speciálních doplňků stravy či koktejlů, které v mnohých dietách nahrazují jídlo. U krabičkové diety se používají běžně dostupné potraviny, které jsme zvyklí kupovat a konzumovat.

Neskutečným benefitem je, že nám pokrmy připraví někdo jiný, v přesné velikosti porce a se zastoupením všech důležitých živin. Příjemným bonusem bude věčně se obměňující jídelníček, protože ruku na srdce, když si vaříme sami doma, máme tendence jídla často rutinně opakovat. Ve Zdravém stravování ctíme i sezónnost surovin, na jaře tak můžete ochutnat například chřest, na podzim dýně apod.,” říká Kateřina Šimková.

Zkušení a kreativní kuchaři vám tak chutně připraví i suroviny a variace, které by vás nenapadly spojit nebo ochutnat. Hubnutí s krabičkovou dietou vám zcela změní pohled na dietu a přesvědčí vás o tom, že dieta není zdaleka o salátu a klíčcích na talíři.

3. Jíte a hubnete

Může to znít jako paradox, ale díky tomu, že budeme jíst kvalitně a pravidelně, budeme hubnout. Krabičkové stravování nevylučuje jisté typy potravin z jídelníčku. Není tedy o zákazech a jednostranně orientovaném jídelníčku, ale spíše o vhodně volených alternativách a úpravách surovin. Budete tak překvapeni, že můžete jíst téměř vše.

Hodně lidí se bojí, že v jídelníčku nenajde pečivo, těstoviny, jídla s omáčkami nebo třeba kachnu. I taková jídla se v krabičkové dietě mohou objevit. Jen pečivo a těstoviny budou celozrnné, omáčky nezahuštěné moukou či smetanou a kachna nebude zalitá množstvím omastku. Není dieta jako dieta, aby bylo možné si jídlo užívat a mít z něho příjemný pocit, je zapotřebí si dopřát v rozumné míře i to, co milujeme. Proto se v jídelníčcích pravidelně objevují i sladká jídla,“ zmiňuje Kateřina Šimková.

Jestliže je zbytek jídelníčku vyvážený se zastoupením všech potřebných složek, včetně dostatečného množství vlákniny, vitamínů a minerálních látek, je v pořádku si něco malého dopřát.

4. Jídelníček na míru

Díky tomu, jak jsou krabičkové diety populární, je na našem trhu mnoho společností, které se takovouto dovážkou jídla zabývají, a proto je žádoucí si udělat průzkum a porozhlédnout se po nabídce na trhu. Zajímejte se o šířku programů a energetických řad, o certifikace provozu, zda je jídlo zaváženo čerstvé nebo jestli dostanete na začátku týdne jídla na celý týden. Omrkněte si i vypsané jídelníčky a jejich složení. Nepodceňte výběr energetické řady, abyste si nezpomalili metabolismus.

Nejjednodušší je si domluvit schůzku v poradenském centru dané společnosti, pokud tento typ konzultací nabízí, a svěřit se do rukou odborníka. Nutriční terapeut zohlední všechny důležité faktory pro nastavení režimu přesně na míru, jakými jsou věk, pohlaví, aktuální zdravotní stav i fyzickou aktivitu. Jakmile všechny tyto údaje terapeut shromáždí, mohou v budoucnu sloužit pro srovnání, pokroky a případné upravení programu. Konzultace s odborníky, tak by měla být další kritériem výběru dodavatele krabičkové diety,” zmiňuje Kateřina Šimková.

5. Získání povědomí o zdravé výživě do budoucna

Konzultace se specialisty v oblasti výživy vám přinese i možnost získání cenných znalostí a rad ohledně racionální výživy. Záleží jen na vás, jak dovedně příležitost využijete, a zda si odnesete cenné informace o optimální skladbě jídelníčku, velikosti porce, vhodné úpravě a dalším.

Samozřejmě během odběru krabičkové diety se o tuto problematiku starají odborníci a vy jen připravené jídlo sníte ve stanovený čas. Co se však týče dlouhodobého stravování a cesty v budoucnu, po skončení krabičkové diety bychom se neměli vrátit zpět v čase a nahlížet na jídlo, velikost porcí, typy přípravy apod. jako v minulosti. Pak se totiž jednoduše může stát, že veškeré vaše snažení přijde vniveč, a dostanete se zpět na původní hmotnost a ke špatným návykům.

Pokud se sami budete vědomě zajímat o způsoby zdravého stravování a budete mít povědomí o principech výživy, můžete tyto informace a režim jednoduše přenášet i na vaše děti a jít jim příkladem. I tohle může přispět ke snižování nadváhy a obezity v České republice, jíž trpí téměř polovina Čechů,” uzavírá nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování.

Nenechte si ujít nejdůležitější
novinky o Zdravém stravování

Nebojte se, váš email rozhodně nepřehltíme.
Obvykle zasíláme dvě nejdůležitější zprávy měsíčně.

Vaše data jsou v bezpečí. Přečtěte si více o našich zásadách ochrany osobních údajů.

 

Facebook Zdravého stravováníFacebook Zdravého stravování

+420 517 070 333Po-Čt:  8:00-17:00
Pá:       8:00-16:00
Ne:       12:00-19:00 (pouze dotazy ohledně rozvozu)

info@zdravestravovani.cz


Informace o naší krabičkové dietě


Copyright ©2023 Zdravé stravování s.r.o. | Design IMPnet, realizace Reperio