Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

Špatný jídelníček žádný detox nezachrání

23. 05. 2022

Pro správné fungování organismu je zásadní pestrý a vyvážený jídelníček s pravidelným přísunem ovoce a zeleniny během celého roku, a v opačném případě nás žádná krátkodobá detoxikační kúra nespasí. Navíc organismus má sofistikovaný detoxikační systém, který funguje nonstop 365 dní v roce.

Zjistit více

 

Pro správné fungování organismu je zásadní pestrý a vyvážený jídelníček s pravidelným přísunem ovoce a zeleniny během celého roku, a v opačném případě nás žádná krátkodobá detoxikační kúra nespasí. Navíc organismus má sofistikovaný detoxikační systém, který funguje nonstop 365 dní v roce.

 Vyvarujte se očistným rituálům, které vzývají k hladovění nebo ke konzumaci syntetické stravy v podobě zázračných koktejlů či jídla v prášku. Chcete-li tělu prospět, získat energii a zbavit se svalové slabosti, tak můžete pro orgány udělat následující.

Prospějte trávicímu traktu

Trávicí trakt je místem vstřebání živin. „Nepostradatelným pomocníkem pro funkční trávicí trakt je vláknina, která pomůže s pomyslným úklidem střev. Naleznete ji v pseudoobilovinách, celozrnných obilovinách nebo luštěninách, ale také v ovoci a zelenině. Máte-li rádi jinou formu ovoce a zeleniny, tak volte smoothie namísto odšťavněné varianty. Smoothie jednak zasytí a jednak obsahuje i vlákninu, neboť dochází k rozmixování ovoce a zeleniny i se slupkou, odšťavněním se o vlákninu ochuzujeme. Smoothie existuje bezpočet variant a přidáním dalších surovin, jako jsou například microgreens, ořechy nebo mléčné výrobky můžete smoothie obohatit o antioxidanty, zdravé tuky či bílkoviny. Chcete-li si ušetřit starost, můžete si dát nášup vitaminů a živin v našem program DETOX PRO,“ říká nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování.

V dalším kroku podpořte osídlení mikroflóry přátelskými bakteriemi nášupem probiotik. Ty najdeme v kysaných mléčných výrobcích, které prošly procesem fermentace. Vyplatí se upřednostnit ty neochucené, protože přidané cukry zvyšují počet nepřátelských bakterií, čemuž se chceme vyhnout. Zakysané mléčné výrobky střídejte, neboť probiotické mléčné výrobky obsahují různé mléčné kultury.

Omezte alkohol a fruktózu, játra vám poděkují

Zamyslete se, jak moc holdujete alkoholu. Pro naše játra je toxický acetaldehyd jedem a orgán se ho po požití alkoholu snaží co nejrychleji přeměnit na netoxický acetát. Fruktóza, která dominuje cukrovinkám a slazeným nápojům, dává játrům taktéž zabrat. Proto bychom měli tyto zástupce z jídelníčku eliminovat, stejně tak stravu bohatou na sůl a živočišné tuky, které se nachází v tučných sýrech, masech a uzeninách.

„Jaterní enzymy odpovědné za odvod toxinů aktivuje třeba obyčejný česnek, řepa, listová zelenina, mrkev či brokolice. Voda a pitný režim obecně je zásadní pro očistu jater i dalšího orgánu s detoxikační schopností, kam spadají ledviny. Vhodná je čistá voda, ředěné ovocné neslazené čaje, příležitostně doplněné vodou ředěnými odšťavněnými šťávami nebo neochucenými nedoslazovanými minerálními vodami,“ doplňuje Kateřina Šimková. Zařadit můžete i ovoce a zeleninu bohatou na vodu, kam spadá okurka, meloun, bobulovité ovoce, ledový salát či rajčata.

Hýčkejte si lymfatický systém

Posledními významnými orgány ovlivňujícími detoxikaci jsou kůže a lymfatický systém. „Aby lymfa mohla spolehlivě fungovat, potřebuje z naší strany pomoc v podobě pohybu. Zatímco oběhový systém má srdce, které zastupuje pomyslný motor, tak lymfu musíme rozpohybovat mechanicky. Ideální jsou aerobní cvičení, pomoci vám mohou i specifické lymfatické masáže. Pobyt v sauně či hot jóga díky vysoké teplotě okolního prostředí podpoří vyplavení škodlivin prostřednictvím kůže. Všechny zmíněné dílčí kroky budou efektivní za předpokladu, že nebudou nahodilé, ale doplní racionální stravovací přístup aplikovaný během celého roku,“ uzavírá Kateřina Šimková ze Zdravého stravování.

Jste-li bezradní, jak odstartovat změnu stravovacích návyků, zavítejte do poraden Zdravého stravování, kde vám poradíme a vybereme pro vás vyhovující stravovací program krabičkové diety Zdravého stravování. Změna pak pro vás bude komfortní a nasměruje vás k zásadám udržitelného zdravého stravování.

Nenechte si ujít nejdůležitější
novinky o Zdravém stravování

Nebojte se, váš email rozhodně nepřehltíme.
Obvykle zasíláme dvě nejdůležitější zprávy měsíčně.

Vaše data jsou v bezpečí. Přečtěte si více o našich zásadách ochrany osobních údajů.

 

Facebook Zdravého stravováníFacebook Zdravého stravování

+420 517 070 333Po-Čt:  8:00-17:00
Pá:       8:00-16:00
Ne:       12:00-19:00 (pouze dotazy ohledně rozvozu)

info@zdravestravovani.cz


Informace o naší krabičkové dietě


Copyright ©2023 Zdravé stravování s.r.o. | Design IMPnet, realizace Reperio