AKTUALITY

Zjednodušujeme systém výjimek

18.12.2019

U některých výjimek dochází od 6. 1. 2020 k malému zjednodušení.
číst dále »

V ROCE 2020 VAŘÍME OD 6.1.2020

03.12.2019

V novém roce vaříme od 6.1.2020. První jídlo vám tedy doručíme v neděli 5.1.2020 (trasy s ranním rozvozem 6.1.2020 ráno). Přes svátky (od 21.12.2019) je mimo i naše zákaznické centrum.
číst dále »

Program VEGAN: Chcete odlehčit jídelníček?

03.12.2019

Specifický a zcela odlišný od našich klasických programů. Nenajdete v něm maso a masné výrobky, mléko a mléčné produkty, vejce, ani med, želatinu a sádlo. Veškeré suroviny jsou tedy rostlinného původu.
číst dále »

další aktuality »

Právě se nacházíte: Úvodní strana / Blog

Jak podpořit spalování tuků  

Jak podpořit spalování tuků 22.03.2018
Přestaňte už cvičit na koblihách a podpořte svůj trénink, tak aby byl efektivnější a více jste spalovali tuky. Sepsali jsme pro vás pár rad, je to tak jednoduché.

Jídelníček už máte vyřešený vhodně zvoleným programem a velikostí porce. Dneska už každý ví, že  krátkodobé drastické diety vedou jen k jo-jo efektu, kdy jste v závěru ještě tlustší než na začátku. Trvalé změny životního stylu jsou z dlouhodobého hlediska efektivnější. Jak jídlo, tak i pohyb je nedílnou součástí úspěchu a my vám teď dáme ještě několik tipů jak spalování tuků efektivně podpořit.


1. Šálek kávy

Určitě jste už slyšeli o účincích kávy při sportu. Stimuluje nervový systém, zvyšuje hladinu energie během tréninku, zejména při vytrvalostních aktivitách. Takže šálek kávy může být pomoci při spalování tuků. Samozřejmě bez mléka, to vám akorát prodlouží nástup účinných látek v kávě.



2. Jezte ryby

Už se konečně přestaňte vyhýbat tučným mořským rybám. Strava bohatá na živočišné omega-3 mastné kyseliny má vliv na snížení tělesného tuku, podporuje stavbu nové svalové tkáně a urychluje metabolismus. 

3. Zařaďte HIIT

Místo dlouhých aerobních tréninků zkuste krátký intervalový. Toto cvičení založené na velké intenzitě je efektivnější na spalování tuků něž jiné druhy cvičení. Například tabata, strong, funkční trénink a další cvičení využívající tohoto principu. Kdy určený časový interval cvičíte naplno a kratší odpočíváte. Vše se opakuje v závislosti na daném druhu cvičení.

4. Pijte dostatečné množství vody

Bez vody to prostě nejde. Naše tělo je složené převážně z vody a potřebuje ji na všechny procesy. A to i na spalování tuků. Nedostatečná hydratace vede k nekvalitnímu tréninku, malé intenzitě a nasazení. Nemluvě o regeneraci. Pijte, pijte a zase pijte. Můžete přidat do jídelníčku i ovoce a zeleninu s vyšším obsahem vody jako jsou jablka, pomeranče, celer, salát a rajčata.


5. Běhejte do schodů

Berte schody jako výzvu. Běhání do schodů zapojuje všechny velké svalové partie a tím je spalování tuků zaručené. Při běhu si můžete hrát s intenzitou a další HIIT trénink je na světě.

6. A co zelený čaj

Dejte si ráno místo kávy zelený čaj. Že jste o tom  už slyšeli… Tak to zkuste. Látky zvané katechiny obsažené v zeleném čaji pomáhají odbourávat tuky a snižují hladinu LDL (zlého) cholesterolu. 

7. Měňte svůj trénink

Nezůstávejte stále u stejného tréninku. Vaše tělo si brzo zvykne a už není pro Vás tak efektivní. Během týdne střídejte intenzitu tréninku a nezapomínejte na regeneraci, ať se vyhnete přetrénování a využijete tak svůj potenciál naplno.

8. Stále v pohybu

Nejenom cvičení je aktivita. Co takhle přestat používat výtah? A to že máte těžký nákup není žádná výmluva, ale naopak parádní zátěž pro zdolání výstupu do 7 patra. Jezdíte autobusem? Tak  vystupte o nějakou tu zastávku dřív a hned máte pár kroků k dobru. Hledejte si během dne překážky a ne kličky jak se pohybu vyhnout. Uvidíte, že se budete cítit lépe.


9. Skákejte

Zařaďte si do svého silového tréninku par explozivních (plyometrických) cviků například dřepy s výskokem. Začnete klasickými dřepy (prvotní protažení) a pak výskok (rychlá kontrakce). Tím do cvičení přidáte aerobní složku a máte vyhráno.

10. Komplexní cviky

Váš trénink by měl obsahovat cviky při kterých zapojíme  více svalových partií najednou. Tím umožníme spálení většího množství kalorií. Používejte cviky s velkou činkou, výpady, dřepy, výstupy na lavičku. Dále tuto podmínku dobře splňuje cvičení TRX, kdy je při cvičení zapojené opravdu celé tělo.

11. Okořeňte si život

Nebojte si do svých jídel ještě přidat více koření. Například pálivá paprika obsahuje látku zvanou kapsaicin který zvýší teplotu těla a tím urychlí metabolismus. Dokonce tlumí i pocit hladu. Jen buďke s kořením opatrní, stačí pouze malé množství.


Článek sepsala certifikovaná trenérka skupinových cvičení

Michaela Rybová, Sportcentrum Junior Žilina, SK



« zpět na seznam

Dnešní Menu

22. ledna 2020

snídaně Ananasová pomazánka, bageta
svačina (dopolední) Balkánská směs s tvarohem a kapií, toustíky
oběd Čerstvé těstoviny s kapustou, šunkou a karamelizovanou cibulkou
svačina (odpolední) Javorová ricotta s oříšky a borůvkovým pyré
večeře Roastbeef s vejcem a kaparovou majonézou, chléb

Celý jídelníček pro tento týden »

Objednejte si online

OBJEDNAT

Ukázka jídel

Zasílání novinek

Chcete být infomováni akcích a novinkách?
Abychom Vám mohli newsletter zasílat, potřebujeme
váš souhlas se zpracováním osobních údajů (zde
pouze e-mailová adresa). Souhlas udělíte vložením
e-mailu a kliknutím na tlačítko.
Všechny detaily i vaše práva zde.

Oblasti rozvozu jídla:

  • Beroun
  • Brno
  • Bruntál
  • Břeclav
  • Čáslav
  • Česká Třebová
  • České Budějovice
  • Domažlice
  • Frýdek Místek
  • Habartov
  • Hodonín
  • Hradec Králové
  • Cheb
  • Chodov
  • Jindřichův Hradec
  • Jihlava
  • Karlovy Vary
  • Karviná
  • Klatovy
  • Kolín
  • Kuřim
  • Kutná Hora
  • Kroměřiž
  • Kyjov
  • Liberec
  • Litomyšl
  • Luhačovice
  • Mariánské Lázně
  • Mladá Boleslav
  • Moravská Třebová
  • Napajedla
  • Náchod
  • Nové Město nad Metují
  • Olomouc
  • Otrokovice
  • Ostrava
  • Ostrov
  • Opava
  • Pardubice
  • Plzeň
  • Polička
  • Praha
  • Prostějov
  • Přerov
  • Rohatec
  • Rožnov pod Radhoštěm
  • Rychnov nad Kněžnou
  • Rýmařov
  • Sokolov
  • Strážnice
  • Svitavy
  • Šumperk
  • Tábor
  • Tachov
  • Třebíč
  • Turnov
  • Uherské Hradiště
  • Uherský Brod
  • Valašské Meziříčí
  • Velká nad Veličkou 
  • Velké Meziříčí
  • Veselí nad Moravou
  • Vsetín
  • Zábřeh
  • Zlín

©2013 Zdravé Stravování • Všechna práva vyhrazena • Všeobecné obchodní podmínkyŘešení sporůOsobní údaje

Vytvořeno studiem Up-net Multimedia