AKTUALITY

V ROCE 2020 VAŘÍME OD 6.1.2020

03.12.2019

V novém roce vaříme od 6.1.2020. První jídlo vám tedy doručíme v neděli 5.1.2020 (trasy s ranním rozvozem 6.1.2020 ráno). Přes svátky (od 21.12.2019) je mimo i naše zákaznické centrum.
číst dále »

Provoz dne 28.10.2019

22.10.2019

Vážení klienti, rádi bychom Vás informovali, že na STÁTNÍ SVÁTEK v pondělí 28.10.2019 NEVAŘÍME. Zákaznický servis je také uzavřen. Veškeré změny je třeba provést do pátku 25.10.2019 do 14 hodiny. Děkujeme za pochopení.
číst dále »

Spouštíme zpětný odběr krabiček k recyklaci

28.06.2019

Od července vás může v pravidelných intervalech navštěvovat náš řidič nejenom s plnou taškou dobrot, ale také odebírající krabičky prázdné. Ty odveze k recyklaci, kde se z misek vyrobí plastový regranulát, který je určený pro průmyslovou výrobu.
číst dále »

další aktuality »

Právě se nacházíte: Úvodní strana / Blog

Jakou svačinu udělat dětem sportovcům do školy?  

Jakou svačinu udělat dětem sportovcům do školy? 01.02.2018
Jídelníček malého sportovce a dospělého sportovce se prakticky příliš neliší. Rozdíl můžeme vidět především v množství přijímané energie a velikosti porcí. Hlavní zásady sportovní výživy však zůstávají.

V jídelníčku dětí není nutné dopodrobna počítat každou přijatou kalorii v obavách, zda náhodou nepřijímají méně energie, než by měli. Hlavním ukazatelem dostatečné stravy je tělesná hmotnost a prospívání dítěte.

Co je ale nejvíce klíčové, je kvalita dětského jídelníčku a správný výběr potravin. U sportujících dětí je to ještě mnohem více důležité, protože kromě běžných činností potřebují energii také na kvalitně podaný sportovní výkon a regeneraci. Jde navíc o období, kdy se organismus vyvíjí. Výživa v období růstu je náročná nejen na kvantitu, ale hlavně na kvalitu přijímaných potravin. U sportujícího dítěte to platí dvojnásob.

 

Jak by rozhodně neměla vypadat svačinka sportujících dětí:

  • Kobliha, sušenky, tatranka
  • Energetická tyčinka typu snickers, Mars
  • Bílé pečivo s vysočinou / paštikou
  • Párek v rohlíku
  • Žádná svačina (tedy vynechání svačiny)

5 tipů na zdravou svačinku pro sportující děti:

  • Slunečnicový chléb se šunkou a sýrem, zelenina
  • Bílý jogurt s ovocem a ovesnými vločkami
  • Tvarohová pomazánka (například s kapií) s celozrnným pečivem
  • Ovocný salát s jogurtem, kornspitz
  • Ovocný jogurt (bílý jogurt + čerstvé ovoce) s lívanci z ovesných vloček 


Jak nejlépe doplnit energii po tréninku?


Přestože došlo po tréninku k velkému výdeji energii, je potřeba stále respektovat zásady zdravé výživy. Nemělo by dojít k situaci, kdy si děti dají po tréninku například Snickers tyčinku, která tělu dodá pouze prázdné kalorie.


Vhodnou po tréninkovou svačinkou pro děti může být:

  • Ovocné smoothie
  • Domácí müsli tyčinka
  • Nastrohané jablko s mrkví a oříšky
  • Ovocná přesnídávka
  • Domácí mléčná rýže nebo ovesná kaše
  • Ovocné kefírové mléko (rozmixovaný bílý kefír + čerstvé ovoce)
  • Sušené ovoce s bílým jogurtem 


Pozor na tekutiny!


Svačiny dětí by měly obsahovat nejen kvalitní potraviny, ale také vhodné tekutiny. Platí pravidlo, že pokud už pocítíme žízeň, je pozdě. Proto je důležité pravidelně a dostatečně pít. Nejlépe pitnou vodu nebo neslazený ovocný čaj.

 


Největší chyby ve sportovní výživě dětí


Nepravidelnost 

Vynechávání jídel vede ke kalorickému deficitu, nedostatku energie, únavě a celkovému neprospívání.

Alternativní výživové směry 

Dnes to není nic neobvyklého, že rodiče přenášejí své stravovací návyky na děti. U vyvíjejícího se organismu je rizikové dodržování alternativních směrů výživy jako je veganství, raw strava, fruitariánství apod. Pouze racionální jídelníček tělu poskytne vše, co potřebuje, aby správně rostlo. 

Zanedbávání stravy

Připravujte svým dětem kvalitní čerstvou stravu každý den. Sice nemůžete ovlivnit vše, co za celý den sní (většinu dne stráví ve škole a s přáteli), ale snažte se aspoň ovlivnit to, co můžete - snídaně, svačiny, večeře. 

Na závěr jeden tip - Buďte svému dítěti vzor a ukažte mu správnou cestu ke zdravému stravování.




« zpět na seznam

Objednejte si online

OBJEDNAT

Ukázka jídel

Zasílání novinek

Chcete být infomováni akcích a novinkách?
Abychom Vám mohli newsletter zasílat, potřebujeme
váš souhlas se zpracováním osobních údajů (zde
pouze e-mailová adresa). Souhlas udělíte vložením
e-mailu a kliknutím na tlačítko.
Všechny detaily i vaše práva zde.

Oblasti rozvozu jídla:

  • Beroun
  • Brno
  • Bruntál
  • Břeclav
  • Čáslav
  • Česká Třebová
  • České Budějovice
  • Domažlice
  • Frýdek Místek
  • Habartov
  • Hodonín
  • Hradec Králové
  • Cheb
  • Chodov
  • Jindřichův Hradec
  • Jihlava
  • Karlovy Vary
  • Karviná
  • Klatovy
  • Kolín
  • Kuřim
  • Kutná Hora
  • Kroměřiž
  • Kyjov
  • Liberec
  • Litomyšl
  • Luhačovice
  • Mariánské Lázně
  • Mladá Boleslav
  • Moravská Třebová
  • Napajedla
  • Náchod
  • Nové Město nad Metují
  • Olomouc
  • Otrokovice
  • Ostrava
  • Ostrov
  • Opava
  • Pardubice
  • Plzeň
  • Polička
  • Praha
  • Prostějov
  • Přerov
  • Rohatec
  • Rožnov pod Radhoštěm
  • Rychnov nad Kněžnou
  • Rýmařov
  • Sokolov
  • Strážnice
  • Svitavy
  • Šumperk
  • Tábor
  • Tachov
  • Třebíč
  • Turnov
  • Uherské Hradiště
  • Uherský Brod
  • Valašské Meziříčí
  • Velká nad Veličkou 
  • Velké Meziříčí
  • Veselí nad Moravou
  • Vsetín
  • Zábřeh
  • Zlín

©2013 Zdravé Stravování • Všechna práva vyhrazena • Všeobecné obchodní podmínkyŘešení sporůOsobní údaje

Vytvořeno studiem Up-net Multimedia