AKTUALITY

Provoz dne 28.10.2019

22.10.2019

Vážení klienti, rádi bychom Vás informovali, že na STÁTNÍ SVÁTEK v pondělí 28.10.2019 NEVAŘÍME. Zákaznický servis je také uzavřen. Veškeré změny je třeba provést do pátku 25.10.2019 do 14 hodiny. Děkujeme za pochopení.
číst dále »

Spouštíme zpětný odběr krabiček k recyklaci

28.06.2019

Od července vás může v pravidelných intervalech navštěvovat náš řidič nejenom s plnou taškou dobrot, ale také odebírající krabičky prázdné. Ty odveze k recyklaci, kde se z misek vyrobí plastový regranulát, který je určený pro průmyslovou výrobu.
číst dále »

Provoz dne 5.7.2019

26.06.2019

Vážení klienti, na státní svátek, na pátek 5.7.2019 NEVAŘÍME a v tento den jsme mimo kancelář. Veškeré objednávky a změny na následující týden nám zasílejte do 4.7.2019 do 14 hodiny. Děkujeme za pochopení.
číst dále »

další aktuality »

Právě se nacházíte: Úvodní strana / Blog

Několik rad pro (ne)běžce  

Několik rad pro (ne)běžce 31.05.2016
Běhání je dobrý způsob, jak shodit nějaká ta kila, a zároveň je to zaručený únik od denních starostí. A že jich všichni máme dost.

Co se týče tempa, nemusíte běhat jako gepard, aby byl běh efektivní. Ba naopak, běhejte přiměřenou rychlostí, čímž se udržíte ve střední tepové frekvenci, která je nejefektivnější při spalování tuků. Kromě samotného běhu je také dobré dbát na další faktory ovlivňující váš výkon, jako je kvalitní stretching, pohodlná obuv, pitný a stravovací režim. Nedílnou součástí je i dostatečná motivace.

Stretching

Stejně jako u cvičení, i u běhání platí, že je třeba se pořádně protáhnout. Jak na to, jsme vám pověděli už v jednom z předchozích článků. Stretching předchází ne jen zranění, ale i následným bolestem svalů a kloubů. Před výkonem je vždy dobré zvolit stretching dynamický, který vám zároveň zvýší tepovou frekvenci.

Pohodlná obuv

Zejména u běhání není nic horšího, než běžet v obuvi, která vás tlačí nebo ještě hůř, dře. Možná máte v botníku nové boty, které čekají na odzkoušení, ale pokud poběžíte poprvé, zvolte raději zaručené pohodlí. Pokud si obuv teprve plánujete koupit, hleďte více na funkčnost než-li značku a barvu.

Předtréninkové jídlo

Jídlo před tréninkem by mělo být střídmé, lehce stravitelné a nejlépe plné komplexních sacharidů, abyste měli na běh dostatek energie. Takovým tipem pro vás může být např. ovesná kaše, kterou nemusíte jenom snídat. Postačí vám 30 g jemných ovesných vloček, kousek ovoce, popř. trochu přírodního sladidla jako je med, stévie nebo (javorový) sirup. Tuky v podobě oříšků nejsou v tomto případě potřeba. Ty si dopřejte na snídani. Jak již bylo totiž řečeno na začátku, cílem je zvolit snadno stravitelný pokrm. Jídlo konzumujte minimálně hodinu před výkonem.


Kvalitním předtréninkovým jídlem může být také tento zdravý koláč.

Kvalitní pitný režim

Pokud už ráno víte, že si budete chtít odpoledne zaběhat, o to více klaďte důraz na svůj pitný režim. Zatímco během cvičení můžete mít láhev vody po ruce, u běhání tomu tak většinou není. Jasnou volbou je určitě čistá neperlivá voda. Vyvarujte se sladkým nápojům, čajům a kávě, které naopak velice vysušují. Pokud přece jen zvolíte kofein, jakožto účinný termospalovač, pak kávu zapijte alespoň dvěma šálky vody.

Motivace skrze aplikace

Ke sportovním výkonům se zpravidla váže motivace a jedním ze zaručených zdrojů je zapisování si svých výsledků nebo přímo připojení se do nějké (veřejné) výzvy! Mobilních aplikací existuje celá řada a mnohé z nich nabízí propojení s přáteli. To lze využít např. k vytvoření výzvy nebo-li challenge. Ti nejodvážnější pak mohou své pokroky sdílet na sociálních sítích, kde určitě namotivují spoustu dalších (ne)běžců.

Materiální radosti

Těžko říct, jak tento bod vnímá mužská část obyvatelstva, ale dámy jsou známy jako velké milovnice módy. Nezapomínejte, že oblékání jak v civilu, tak i ve sportu není o drahých značkách, ale o pohodlí, praktičnosti a jednoduchosti. Pánům postačí kraťasy a tričko a dámy mohou zvolit zaručenou klasiku v podobě legín a átělníku. Možná pak domů doběhnou ne jen s dobrým pocitem, ale i letním opálením.

Příjemné běhaní přeje Veronika Duží


Už jste četli naše další články?



« zpět na seznam

Dnešní Menu

12. listopadu 2019

snídaně Pomazánka z uzeného sýra, bageta
svačina (dopolední) Hrášková polévka
oběd Nasi goreng rýže
svačina (odpolední) Jablečný puding s piškoty
večeře Pečená vepřová panenka, cuketovník, dušená červená řepa

Celý jídelníček pro tento týden »

Objednejte si online

OBJEDNAT

Ukázka jídel

Zasílání novinek

Chcete být infomováni akcích a novinkách?
Abychom Vám mohli newsletter zasílat, potřebujeme
váš souhlas se zpracováním osobních údajů (zde
pouze e-mailová adresa). Souhlas udělíte vložením
e-mailu a kliknutím na tlačítko.
Všechny detaily i vaše práva zde.

Oblasti rozvozu jídla:

  • Beroun
  • Brno
  • Bruntál
  • Břeclav
  • Čáslav
  • Česká Třebová
  • České Budějovice
  • Domažlice
  • Frýdek Místek
  • Habartov
  • Hodonín
  • Hradec Králové
  • Cheb
  • Chodov
  • Jindřichův Hradec
  • Jihlava
  • Karlovy Vary
  • Karviná
  • Klatovy
  • Kolín
  • Kuřim
  • Kutná Hora
  • Kroměřiž
  • Kyjov
  • Liberec
  • Litomyšl
  • Luhačovice
  • Mariánské Lázně
  • Mladá Boleslav
  • Moravská Třebová
  • Napajedla
  • Náchod
  • Nové Město nad Metují
  • Olomouc
  • Otrokovice
  • Ostrava
  • Ostrov
  • Opava
  • Pardubice
  • Plzeň
  • Polička
  • Praha
  • Prostějov
  • Přerov
  • Rohatec
  • Rožnov pod Radhoštěm
  • Rychnov nad Kněžnou
  • Rýmařov
  • Sokolov
  • Strážnice
  • Svitavy
  • Šumperk
  • Tábor
  • Tachov
  • Třebíč
  • Turnov
  • Uherské Hradiště
  • Uherský Brod
  • Valašské Meziříčí
  • Velká nad Veličkou 
  • Velké Meziříčí
  • Veselí nad Moravou
  • Vsetín
  • Zábřeh
  • Zlín

©2013 Zdravé Stravování • Všechna práva vyhrazena • Všeobecné obchodní podmínkyŘešení sporůOsobní údaje

Vytvořeno studiem Up-net Multimedia