AKTUALITY

Pokud můžete, raději si pišme!

13.10.2020

Upřednostněte prosím e-mail před telefonem, kdykoliv je to možné.
číst dále »

Zavřená fitka?! Neztrať formu a zůstaň v kondici

12.10.2020

Situace ohledně COVIDu není nejpříznivější, ale nenechme se tím zdeptat. Pohybem a posílenou imunitou můžeme zvýšit obranyschopnost našeho organismu. Ptáte se jak, když se omezují volnočasové a sportovní aktivity?
číst dále »

Preventivní opatření reagující na výskyt onemocnění COVID-19 v ČR

21.09.2020

Potravinářský provoz Zdravého stravování standardně prochází přísnou kontrolou a řídí se systémem HACCP.
číst dále »

další aktuality »

Právě se nacházíte: Úvodní strana / Blog

Poprvé do posilovny – jak se připravit, a co nepodcenit?  

17.05.2016
Ačkoli byste měli do posilovny chodit s úsměvem, samotná první návštěva může v mnohých vyvolat nemalé obavy. Bojíte se, že budete mezi tolika zkušenými sportovci vypadat hloupě, a že nepříjdete na to, jak se složitými stroji zacházet?


Ve skutečnosti ale v místnosti nejste sami, kdo si tímto prošel nebo dokonce zrovna prochází. Pokud se chcete cítit při první návštěve posilovny alespoň trochu sebejistě, pomůžeme vám jak na to.

V posilovně jako doma

To nejdůležitější na začátek je samotná volba posilovny. Pokud se v ní nebudete cítit dobře, nemůžete do ní nikdy chodit s nadšením. Proto na její výběr nespěchejte a než zakoupíte první permanentku, vyzkoušejte posiloven více. Možná chvíli potrvá než najdete tu pravou.

Berte v potaz především její vzdálenost od bydliště, jelikož věřte, že hodinové cestování vás velice rychle přejde. Neopomeňte ani na samotné vybavení. Někdo upřednostňuje obrovskou místnost plnou strojů, plně vybavenou kardio zónu, saunu, bazén, atd., a jiný dá přednost skromnějšímu vybavení v podobě pár strojů a cvičebních pomůcek, to vše v útulnějším prostředí. Ať už jsou vaše preference jakékoli, hlavně dejte na svůj dobrý pocit!

Šaty dělají člověka

Nepohodlné legíny, zařezávající se sportovní podprsenka a shrnující se nátělník vám na sebevědomí příliš nepřidá. Proto vybírejte sportovní oblečení, které je ne jenom hezké, ale především pohodlné! Tím nejdůležitějším kouskem jsou však boty. Tvrdá nepohodlná obuv umí zničit celý dojem ze cvičení, a pokud si domů odnesete i puchýře, příští návštěvu posilovny budete s velkou pravděpodobností dlouho odkládat.

Ručník, pití a hudba

Ručník je jednou z nejzákladnějších hygienických pomůcek, kterou byste neměli nechat doma. Naštěstí už má mnoho posiloven svůj ručníkový servis. Ručník je také dobrý pomocník k označení stroje, na kterém právě cvičíte, a to pro případ, že by vám ho někdo v době odpočinku obsadil. Dále si také zjistěte, zda-li daná posilovna povoluje vlastní láhev s pitím. Pokud ne, budete muset nechat láhev v šatně nebo si pití koupit na recepci (baru).

Chcete-li být nerušeni a věnovat se plně jen cvičení, skvělým motivátorem je hudba. V posilovnách hraje často hudba nahlas, ale při všem tom hluku je kolikrát lepší nasadit si sluchátka, a to s vlastním výběrem hudby.

Učte se

Ve všech posilovnách najdete stejný výběr základních strojů. Proto se nebojte použít internet a správné použití včetně samotného provedení cviků si nastudovat. S pomocí, ať už internetu nebo nakreslených návodů na strojích, tak postupem času vyzkoušejte všechny stroje. Pokud byste ale přece jen ocenili pomoc od někoho zkušenějšího, nebojte se požádat o pomoc trenéra.

Sparing partner vs. trenér

Ať už kvůli efektivnějšího cvičení nebo bezpečnosti, je lepší zpočátku cvičit ve dvou. Sparing partner může být váš přítel, kamarád nebo rodinný příšlušník. Avšak určitě je lepší, když bude mít se cvičením už nějaké zkušenosti. V opačném případě je lepší se svěřit do péče odborníkovi tzn. oslovit trenéra. Toho vybírejte nikoli podle množství svalové hmoty na těle, ale na základě pozitivních 

Cesta je cíl

Pokud budete mít při první návštěvě pocit, že jsou všichni kolem vás štíhlí a vypracovaní, věřte, že i oni nějak začínali. Proto se naopak jimi motivujte a dejte své proměně čas. Pokud budete cvičit pravidelně a poctivě, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

TIP: Rozhodli jste se začít? Tak doporučujeme hned jak vyberete to správné fitko přečíst článek Kateřiny Vítů jak se správně rozcvičit.

Autor: Veronika Duží




« zpět na seznam

Dnešní Menu

24. listopadu 2020

snídaně Pomazánka vajíčková, dřevorubecký chléb, ředkev
svačina (dopolední) Smoothie pro štíhlou linii
oběd Zapečené francouzské brambory, zeleninová salsa
svačina (odpolední) Cottage s dýňovým semínkem, křehký rohlíček, broskve
večeře Krůtí s mrkví, barevná rýže s brokolicí

Celý jídelníček pro tento týden »

Objednejte si online

OBJEDNAT

Ukázka jídel

Zasílání novinek

Chcete být infomováni akcích a novinkách?
Abychom Vám mohli newsletter zasílat, potřebujeme
váš souhlas se zpracováním osobních údajů (zde
pouze e-mailová adresa). Souhlas udělíte vložením
e-mailu a kliknutím na tlačítko.
Všechny detaily i vaše práva zde.

Oblasti rozvozu jídla:

  • Beroun
  • Brno
  • Bruntál
  • Břeclav
  • Čáslav
  • Česká Třebová
  • České Budějovice
  • Domažlice
  • Frýdek Místek
  • Habartov
  • Hodonín
  • Hradec Králové
  • Cheb
  • Chodov
  • Jindřichův Hradec
  • Jihlava
  • Karlovy Vary
  • Karviná
  • Klatovy
  • Kolín
  • Kuřim
  • Kutná Hora
  • Kroměřiž
  • Kyjov
  • Liberec
  • Litomyšl
  • Luhačovice
  • Mariánské Lázně
  • Mladá Boleslav
  • Moravská Třebová
  • Napajedla
  • Náchod
  • Nové Město nad Metují
  • Olomouc
  • Otrokovice
  • Ostrava
  • Ostrov
  • Opava
  • Pardubice
  • Plzeň
  • Polička
  • Praha
  • Prostějov
  • Přerov
  • Rohatec
  • Rožnov pod Radhoštěm
  • Rychnov nad Kněžnou
  • Rýmařov
  • Sokolov
  • Strážnice
  • Svitavy
  • Šumperk
  • Tábor
  • Tachov
  • Třebíč
  • Turnov
  • Uherské Hradiště
  • Uherský Brod
  • Valašské Meziříčí
  • Velká nad Veličkou 
  • Velké Meziříčí
  • Veselí nad Moravou
  • Vsetín
  • Zábřeh
  • Zlín

©2013 Zdravé Stravování • Všechna práva vyhrazena • Všeobecné obchodní podmínkyŘešení sporůOsobní údaje

Vytvořeno studiem Up-net Multimedia