AKTUALITY

V ROCE 2020 VAŘÍME OD 6.1.2020

03.12.2019

V novém roce vaříme od 6.1.2020. První jídlo vám tedy doručíme v neděli 5.1.2020 (trasy s ranním rozvozem 6.1.2020 ráno). Přes svátky (od 21.12.2019) je mimo i naše zákaznické centrum.
číst dále »

Provoz dne 28.10.2019

22.10.2019

Vážení klienti, rádi bychom Vás informovali, že na STÁTNÍ SVÁTEK v pondělí 28.10.2019 NEVAŘÍME. Zákaznický servis je také uzavřen. Veškeré změny je třeba provést do pátku 25.10.2019 do 14 hodiny. Děkujeme za pochopení.
číst dále »

Spouštíme zpětný odběr krabiček k recyklaci

28.06.2019

Od července vás může v pravidelných intervalech navštěvovat náš řidič nejenom s plnou taškou dobrot, ale také odebírající krabičky prázdné. Ty odveze k recyklaci, kde se z misek vyrobí plastový regranulát, který je určený pro průmyslovou výrobu.
číst dále »

další aktuality »

Právě se nacházíte: Úvodní strana / Blog

Snídat nebo nesnídat? Jak je to se cvičením na lačno?  

Snídat nebo nesnídat? Jak je to se cvičením na lačno? 20.02.2018
Snídaně před tréninkem nebo ranní trénink bez snídaně? Máme se před ranním sportem jíst? Co si dát, aby se nám neudělalo při brzkém ranním tréningu špatně?

Slyšeli jste už, že při ranním cvičení, které absolvujete na lačno, nejvíce zhubnete?

Pravda to sice může být, ale nevyplácí se!


ZÁLEŽÍ NA ZÁTĚŽI A INTENZITĚ


Pokud by nás čekala pouze střední zátěž s krátkou intenzitou, mohli bychom čas od času snídani před cvičením vynechat.

Pokud ale hledíme i na výkon a správné nastavení organismu, vždy bychom měli po dlouhém nočním lačnění živiny doplnit lehkou snídaní a až poté jít trénovat.

JSTE SOVA NEBO SKŘIVAN?

Existují dva typy lidí - sovy a skřivani.

Jste-li sovy, cvičíte až později po vydatné snídani a to děláte správně.

Jste-li skřivani, určitě znáte stavy vyčerpání - při variantě vynechání snídaně, či naopak stavy plného žaludku - při variantě po vydatné snídani. Musíme ale najít kompromis mezi oběma variantami.

Nebezpečí tréninku na lačný žaludek je stav a pocit totálního vyčerpání. Tělo již v noci ,,strádá”. Energii získává ze zásobního glykogenu z jater. Ten se přes noc postupem doby vyčerpá. Vždy se nám po probuzení vyplatí zásoby doplnit, tedy najíst se.

Pokud začneme cvičit hned po ránu, tělo již nemůže čerpat zásobní glykogen na přeměnu glukózy a nám tak rychle klesá hladina glykemie.

To může mít za následek motání hlavy, slabost či vlčí hlad. Před ranním tréninkem bychom si tedy vždy měli něco drobného zobnout nebo alespoň využít během tréninku BCAA (aminokyseliny s větveným řetězcem, které chrání svalovou hmotu před odbouráváním a mají mírně energizující účinek).


CO SI DÁT PŘED RANNÍM TRÉNINKEM?

Vhodná je malá snídaně, tzv. snack. Rychlé a vhodné jsou například ovocné nápoje se zdrojem bílkoviny, např. kefírovým, acidofilním mlékem či proteinem, také si můžeme dát malý jogurt a banán či jiné ovoce.

Takový pokrm, který bude obsahovat lehce stravitelné bílkoviny, komplexní a jednoduché sacharidy. Naopak v jídle před tréninkem by mělo být málo tuků, aby nám nebylo těžko.

Hodí se tedy drobný snack před tréningem a maximálně do 1 hodiny od ranního tréningu si doporučujeme dopřát snídani. Tak se doplní hladina svalového i jaterního glykogenu, potřebné aminokyseliny i další potřebné látky. Doporučujeme ke každé snídani přidat i zeleninu.


PITNÝ REŽIM NADE VŠE!

I během ranního tréningu bychom neměli zapomínat na pitný režim. Spolu s lehkým ranním snackem doporučujeme přijmout 150 - 200 ml tekutin. Doporučujeme čistou vodu nebo čaj.

V případě delší pohybové aktivity můžete zařadit během aktivity iontové nápoje nebo 100% džus ředěný s vodou. Během snídaně pak doporučujeme doplnit množství ztracených tekutin, např. 300 - 500 ml.


ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM

Před spaním si vše promyslete, ať ráno nevymýšlíte složité ranní menu :-)





« zpět na seznam

Objednejte si online

OBJEDNAT

Ukázka jídel

Zasílání novinek

Chcete být infomováni akcích a novinkách?
Abychom Vám mohli newsletter zasílat, potřebujeme
váš souhlas se zpracováním osobních údajů (zde
pouze e-mailová adresa). Souhlas udělíte vložením
e-mailu a kliknutím na tlačítko.
Všechny detaily i vaše práva zde.

Oblasti rozvozu jídla:

  • Beroun
  • Brno
  • Bruntál
  • Břeclav
  • Čáslav
  • Česká Třebová
  • České Budějovice
  • Domažlice
  • Frýdek Místek
  • Habartov
  • Hodonín
  • Hradec Králové
  • Cheb
  • Chodov
  • Jindřichův Hradec
  • Jihlava
  • Karlovy Vary
  • Karviná
  • Klatovy
  • Kolín
  • Kuřim
  • Kutná Hora
  • Kroměřiž
  • Kyjov
  • Liberec
  • Litomyšl
  • Luhačovice
  • Mariánské Lázně
  • Mladá Boleslav
  • Moravská Třebová
  • Napajedla
  • Náchod
  • Nové Město nad Metují
  • Olomouc
  • Otrokovice
  • Ostrava
  • Ostrov
  • Opava
  • Pardubice
  • Plzeň
  • Polička
  • Praha
  • Prostějov
  • Přerov
  • Rohatec
  • Rožnov pod Radhoštěm
  • Rychnov nad Kněžnou
  • Rýmařov
  • Sokolov
  • Strážnice
  • Svitavy
  • Šumperk
  • Tábor
  • Tachov
  • Třebíč
  • Turnov
  • Uherské Hradiště
  • Uherský Brod
  • Valašské Meziříčí
  • Velká nad Veličkou 
  • Velké Meziříčí
  • Veselí nad Moravou
  • Vsetín
  • Zábřeh
  • Zlín

©2013 Zdravé Stravování • Všechna práva vyhrazena • Všeobecné obchodní podmínkyŘešení sporůOsobní údaje

Vytvořeno studiem Up-net Multimedia