Pro každý den s upraveným jídelníčkem

Speciální programy

Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

Pro každý den s upraveným jídelníčkem

Speciální programy

Jaký vybrat program?

Přiobjednejte si

Stravování pro sportovce

14. 03. 2012

Určitě víte, jak je správné složení jídelníčku důležité pro váš trénink. Někdy až 80 % úspěchu tvoří strava. Každá sportovní aktivita vyžaduje jiný poměr výživových hodnot. Sestavili jsme 2 programy, které vám pomohou k dosažení cíle.

Zjistit více

 
Zdravé stravování - příprava pokrmů

 

Jak si správně vybrat mezi programy?

Záleží na typu tréninku. Pomůžeme základním rozdělení s uvedením některých druhů cvičení.

ikona fitplus 200    ikona proteinplus 200 

  • Má podíl sacharidů 40-60 % a doporučujeme ho pro aerobní trénink.
  • Aerobní cvičení je aktivita, kdy práce svalů a procesy v nich probíhají za přísunu kyslíku; provádí se ve střední intenzitě po delší čas, během zátěže je kyslík využíván k přeměně tuků.
 
  • Navržený speciálně pro ty, kteří upřednostňují silový trénink (zaměřený na růst svalové hmoty a dosažení maximální síly). Základním rysem je vysoká intenzita v krátkém čase tak, aby se využila omezená zásoba glykogenu ve svalech.
  • Podíl základních hodnot je 30-35 % bílkovin, 30 % tuků a 40 % sacharidů.
  • Použité suroviny zajistí potřebnou energii a dostatek bílkovin na následnou regeneraci a nárůst svalové hmoty.
Vhodné pro: běh, cyklistiku,plavání, skupinové cvičení (Jumping, Spinning, Aerobic, Piloxing, Deep Work), aj.   Vhodné pro: kulturistiku, bodybuilding, vzpírání, silový trojbo a některá skupinová cvičení (TRX, PUMP FX)

  Objednat  

Jídelníček

  • Při přípravě jídel používáme šetrné technologické postupy, aby si jídlo zachovalo nutriční hodnoty.
  • Nenahlížejte na stravu jen jako na zdroj energie, ale také jako na zdroj vitamínů ,minerálů a látek potřebných pro regenaraci našich těl.
  • Velkou pozornost věnujeme pestrosti jídelníčku. Dbáme na to, aby se jídla neomrzela a proto se snažíme stále přidávat nové recepty; koukněte na náš jídelníček a přesvědčte se.

Připravujeme i fitness deserty, které překvapí! A to bez přidání rafinovaného cukru. Pro přípravu využíváme nízkotučné mléčné výrobky, ovoce, ořechy, špaldové nebo ovesné vločky.

A co suroviny

Vše v nejvyšší kvalitě a souladu s  nejnovějších poznatky ve fitness a zdravém stravování.

Kvalitní bílkoviny musí být nedílnou součástí jídelníčku každý den. Jejich úkolem je podílet se na mnoha funkcích, jako je například  stavba a regenerace svalové tkáně. Naše tělo si je nedokáže samo vyrobit a tak je přijímáme ve stravě. Při nedostatku začínáme odbourávat vlastní zásoby ze svalů a vnitřních orgánů. To vede ke zpomalení až zastavení růstu a oslabení imunity. 

Nezapomínejte tedy na dostatečný denní přísun bílkovin. Ten závisí na věku, pohlaví, pohybové aktivitě a zdravotním stavu. My používáme jako kvalitní zdroj libové maso, nízkotučné mléčné výrobky, luštěniny a vejce. 

Sacharidy jsou zdroj energie, který si tělo ukládá ve formě glykogenu v játrech a svalech. Tam se následně štěpí na glukózu a je použit jako zdroj energie pro tělesné funkce. Při cvičení si začneme glukózu vyrábět z vlastí zásoby tuků, což chceme a při hladovění z našich svalů, což už nechceme. Při nadbytku se ukládá v podobě tukových zásob. Nám jde převážně o komplexní sacharidy, které by měly denně pokrývat 40-60 % denního příjmu. Vyhýbáme se a minimalizujeme použití jednoduchých sacharidů jako je rafinovaný cukr. V programu FIT + sladíme stévií a medem.

Nedílnou součástí jídelníčku musí být i vláknina pro svoji nepostradatelnou funkci pro střeva a také tím, že na sebe váže vodu a některé látky z potravy (například cholesterol).

Zdroj sacharidů ve sportovních programech jsou celozrnné těstoviny, celozrnné pečivo a výrobky z celozrnné mouky jako knackebrot, žitné tyčky a křehké plátky. Dále brambory a rýže.

Také tuky jsou nedílnou součástí stravy pro správné fungování našeho těla. Zajišťují tepelnou a mechanickou ochranu organizmu a pomáhají vstřebávání  některých vitamínů. Musí být však v přiměřeném množství a poměru. Původem jsou živočišné a nebo rostlinné. Dále je rozdělujeme na nasycené, nenasycené a trans mastné kyseliny. Pozitivní vliv mají právě nenasycené.

V menu Zdravého stravování používáme kvalitní rostlinné tuky, semínka a ořechy. Nezapomněli jsme ani na ryby – důležitý zdroj omega-3 mastných kyselin.

Ilustrační obrázek 

"Gym shoes macro" by //www.flickr.com/photos/39908901@N06/">m01229 (Flickr, CC-BY-2.0)

Nenechte si ujít nejdůležitější
novinky o Zdravém stravování

Nebojte se, váš email rozhodně nepřehltíme.
Obvykle zasíláme dvě nejdůležitější zprávy měsíčně.

Vaše data jsou v bezpečí. Přečtěte si více o našich zásadách ochrany osobních údajů.

 

Facebook Zdravého stravováníFacebook Zdravého stravování

+420 517 070 333Po-Čt:  8:00-17:00
Pá:       8:00-16:00
Ne:       12:00-19:00 (pouze dotazy ohledně rozvozu)

info@zdravestravovani.cz


Informace o naší krabičkové dietě


Copyright ©2022 Zdravé stravování s.r.o. | Design IMPnet, realizace Reperio